§1 Nimara.dk

Nimara.dk stræber efter at kunne tilbyde branchens bedste service. Alle ordrer som vi modtager inden kl. 12:00, sender vi samme dag. Gælder kun i hverdagene Mandag - Fredag. Ordrer som vi modtager i weekenden bliver behandlet og sendt mandag.


§2 Prisgaranti
Prisgaranti - Har du fundet samme produkt hos en anden møbelforhandler, men ønsker at købe produktet hos os, så matcher vi prisen. Alt du skal gøre er at tage fat i kundeservice og vise, at produktet er billigere hos en anden forhandler.

• Din henvendelse sker inden bestilling eller senest 14 dage efter datoen for ordreafgivelse. Dette gælder også, hvis du har købt varen på vores hjemmeside, og varen efterfølgende er sat ned. Du kan benytte prisgarantien én gang pr. ordre.

• Prisen vi matcher er inklusiv eventuelle leverings omkostninger forbundet med købet.  

• Prisgarantien gælder ikke ved tilbud som åbningstilbud eller tilbud i begrænset antal. Det er heller ikke muligt at kombinere med andre rabatter.

• Varen skal være på lager hos konkurrenten.

• Varen hos konkurrenten skal være omfattet af danske regler for garanti, forbrugerbeskyttelse, told og moms.

• Prisgarantien gælder ikke auktioner eller tilbud, som kræver en form for medlemskab.

Hvis du har spørgsmål til hvorvidt din henvendelse vil opfylde ovenstående betingelser, så er du altid velkommen til at sende en mail til os her https://nimara.dk/pages/kontakt


§3 Levering
§3.1

Vi benytter GLS og fragtmand som fragtselskab. Vores fragtpriser løber fra 69 -599 kr.

På Nimara.dk er der GRATIS levering til GLS pakkeshop v/køb over 1500 kr.

Vi stræber efter at kunne levere din ordre indenfor 1-3 hverdage. Hvis varen ikke er på lager, så vil du modtage mail med leverings information. 
Du vil modtage en e-mail, når ordren er blevet sendt fra vores centrallager.

§3.2
Alle ordre bliver leveret efter den leveringsform der er valg ved bestilling. På ordrebekræftelsen vil du kunne se hvordan dine varer er blevet sendt. Få mere information omkring vores leveringsmuligheder her.
Har du valgt levering til ikke brofaste øer, så vil du modtage en mail med info om pris for levering mm. 

§3.3
Der er mulighed for at du kan afhente din ordre på Nimara.dk fysiske adresse i Marslev, såfremt der er valgt selvafhentning ved bestilling. 

§3.4
Har du valgt levering med fragtmand og ikke er på adressen i det aftalte leveringstidsrum, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny levering vil blive koordineret. En forgæves levering + genlevering koster 199 kr. i fragtgebyr.

Afhentes dine pakker ikke i den valgte pakkeshop og kommer retur til os, bliver du påkrævet udgifterne der er forbundet med en genlevering. 

Afhentes pakken ikke og du ikke ønsker genlevering, vil du blive opkrævet de faktiske udgifter forbundet med varens retur til vores lager.  

Risikoen for varen overgår til dig som forbruger ved levering.

§3.5
Hvis leveringsadresse eller tidspunkt for levering skal ændres, skal du hurtigst muligt sende en mail til os her https://nimara.dk/pages/kontakt eller telefonisk på 71 99 38 80 inden afsendelse af ordren. 

Afhentningstider:
Mandag - Fredag: 09:00-15.00

Afhentnings adresse: 
Nimara.dk (Prime Trade Aps)
Vinkelvej 21
5290 Marslev
Tlf. 71 99 38 80


§4 Betaling
§4.1
I denne butik kan du bestille produkter online og betale med Visa Dankort, Visa Electron, MasterCard og ViaBill. Vi opkræver ikke noget gebyr fra vores kunder.

    Beløbet opkræves i DKK. Beløbet vil først blive trukket på dit kort, når vi har afsendt din bestilling. 

    §4.2 
    Betaling på Nimara.dk sker på en krypteret forbindelse (SSL) dermed er dine oplysninger altid beskyttet.

    §4.3
    Ved køb med ViaBill vil du først modtage din ordre, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.

    ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

    Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit


    §5 Returnering 
    §5.1
    Skulle du mod forventning sende en vare retur har du 30 dages returret, så skal du hurtigst muligt sende os en anmodning og returnering her https://nimara.dk/pages/retur

    Du bærer omkostninger for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

    Omkostningerne for returnering med pakkepost er 119 kr.- pr. kasse. Ordren skal leveres tilbage til vores lager i samme emballage som ved modtagelse. 

    Visse varer kan ikke returneres med pakkepost og en fragtmand skal benyttes. Dette gælder for alle produkter som er for store eller tunge til pakkepost. Det er blandt andet spiseborde, daybeds, sofaer og opbevaringsmøbler.

    Omkostningerne for returnering med fragtmand er 299 kr.- pr. vare der skal returneres.

    Såfremt der mod forventning skulle være fejl på produktet eller anden grund til returnering, og en afhentning/ombytning af varen med fragtmand er nødvendig, vil varen blive afhentet ved første hoveddør på gadeplan.

    §5.2
    Ved fortrydelse af køb har du også mulighed for selv at stå for returneringen af ordren. Den skal sendes retur til vores lager på følgende adresse:

    Nimara.dk (Prime Trade ApS)
    Vinkelvej 21
    5290 Marslev
    Danmark

    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

    Når du returnerer ordren selv bedes du vedlægge din ordrebekræftelse i forsendelsen, så vi kan identificere pakken ved modtagelse på vores lager, samt sikre at pakken kan spores.

    §5.3
    Fortrydelse af en del af købet
    Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. 

    Bemærk, at du ikke får leverings omkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

    §5.4
    Varens stand, når du sender den retur
    Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
    Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

    Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage og bruger gennemsigtig tape.
    Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varens pris på op til 50%

    §5.5
    Tilbagebetaling af købsbeløbet
    Ved fortrydelse af dit køb, tilbagebetales ordrens pris til det betalingskort som er anvendt ved bestillingen. 

    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor der er valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

    Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget ordren retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

    Ingen fortrydelsesret:

    Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.


    §6 Reklamation
    Skulle der mod forventning være en reklamation på varer du har modtaget, så skal du hurtigst muligt oprette en produktreklamation her https://nimara.dk/pages/reklamation

    Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Du skal reklamerer så snart fejlen på varen er opdaget. Vi forbeholder os retten til at vurdere henvendelser enkeltvist og træffe en beslutning ud fra givet materiale.

    Er reklamationen berettiget står vi for udbedring af fejlen. Såfremt en udbedring af fejlen ikke ønskes, anses det som fortrudt køb og §5 om returnering træder i kraft.
    Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage, som ved modtagelse. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

    Ved reklamation af produkter fra vores outlet (OU-produkter) er ombytning af varen ikke mulig. 

    Synlige trykmærker ved udpakning er ikke reklamationsberettiget. Trykmærker udlignes efter brug og forsvinder rimelig tid.

    Når emballagen brydes, er det yderst vigtigt at man undgår at bruge skarpe genstande som kan være årsag til skader på møblet. Snitskader er ikke reklamationsberettiget.
    Stole er kun reklamationsberettiget, såfremt de vipper når man sidder på dem. Efterspænding af skruer er almindelige vedligeholdelse og derved ikke en reklamation.
    Vi leverer møbler fremstillet i bla. velour, træ og naturskind. Ved disse materialer kan der være farve og nuanceforskelle som er en del af varens visuelle look og derfor ikke reklamationsberettiget.
    Det samme er gældende for skjulte flader på møbler, blandt andet undersiden af bordplade, da det ikke er synligt når møblet er samlet. 
    Enkelte møbler har et tyndt stof i bunden af møblet. Dette stof har udelukkende til hensigt at holde støv væk under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning og det har heller ingen praktisk funktion og er derved ikke reklamationsberettiget.

    Ved levering af ekstra reservedele, vil disse blive sendt til GLS PakkeShop. 

    Produkter i organisk materiale, som eksempelvis plankeborde, kan blive påvirket af dets omgivelser da det er naturmateriale. Naturprodukter kan eksempel blive påvirket af luftfugtighed og skiftende temperatur, hvis produktet ikke opbevares ved stuetemperatur og tørt. Reklamationsretten gælder derfor ikke ved påvirkning eller skader forsaget af forkert opbevaring. Selvom alle vores plankeborde er oliebehandlet inden levering, kan vi ikke garantere at mindre revnedannelser vil opstå med tiden, da dette er en naturlig proces og er derfor ikke reklamationsberettiget.


    §7 Transportskader

    Modtager du et produkt med fragtskade eller opdager du en skade på produktet. Opfordrer vi stærkt til at du anmelder det hurtigst muligt. Dette er med til at sandsynliggøre at der er tale om en fragtskade og ikke en selvforskyldt mangel.

    Du bør altid gemme original emballage ved en transportskade for at vi kan behandle sagen. Vi vil tage stilling til din reklamation og vender tilbage med afgørelsen hurtigst muligt (Dog inden 72 timer).

    Meld transportskaden her https://nimara.dk/pages/transportskader

    Hvis du modtager en pakke med synlige skader bør du nægte modtagelse eller modtage produktet med forbehold. 


    §8 Produkter 

    §8.1
    Nimara.dk sælges produkter i eget brand samt eksterne brands. Alle produkter lever op til dansk lovgivning. På Nimara.dk bliver der løbende opdateret med nye produkter.

    §8.2
    Ved køb af gavekort vil dette være gyldigt i 1 år efter udstedelsesdatoen.
    Ved returnering af ordre købt på gavekort, vil refunderingen blive udstedt som gavekort. 
    Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter. 


    §9 Priser
    §9.1
    Priser på Nimara.dk er angivet i (DKK og inkl. moms.) Alle priser er dagspriser.

    §9.2 
    Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er Nimara.dk ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

    §9.3
    Rabatkoder kan ikke benyttes ved tilbud som åbningstilbud, tidsbegrænset tilbud eller tilbud i begrænset antal. Det er heller ikke muligt at kombinere med andre rabatkoder. 

    §9.4
    Sæt priser er som hovedregel nedsat med 10% i forhold til varens pris ved løskøb. Heraf vil prisen pr. genstand blive udregnet fra original prisen minus 10% i tilfælde af reklamationer eller returneringer af enkeltstående produkter fra det købte sæt.


    §10 Fortrolighed når du handler på Nimara.dk
    For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

    Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

    Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

    Personoplysningerne registreres hos Prime Trade ApS (Nimara.dk) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

    Den dataansvarlige på https://nimara.dk er Prime Trade ApS

    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os her.


    §11 Cookies
    På Nimara.dk acceptere du at vi anvender cookies. En cookie er en lille tekstfil som lægges ind på din computer. En cookie aflæser hvad der sker under dit besøg på Nimara.dk udover det kan den genkende dig når du besøger os næste gang. I dag vil din computer modtage en cookie fra alle hjemmeside du besøger. Så bare rolig det er ikke en virus eller et program. Det er bare en lille datafil. 


    §12 Klageadgang
    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice via kontaktformular her. Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

    Center for Klageløsning

    Nævnenes Hus

    Toldboden 2

    8800 Viborg

    https://naevneneshus.dk/

    Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

    Handelsbetingelserne er senest opdateret 27.05.2021


    Generelle oplysninger

    Nimara.dk (Prime Trade ApS)

    CVR-nr.: 36465980

    Adresse: Vinkelvej 21, 5290 Marslev

    Telefonnummer: 71 99 38 80

    E-mail: kontakt@nimara.dk (Vi bestræber os på at svare på alle mails indenfor 72 timer)


    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

    Til: Nimara.dk

    Adresse: Vinkelvej 21

    Postnr. og by: 5290 Marslev

    E-mail: kontakt@nimara.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

    __________________________________________________________________________________

     

    Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

     

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

     

    Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

     

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)